Všeobecné spotrebiteľské zmluvné podmienky spoločnosti U-ROB s.r.o., podmienky pre uplatnenie zodpovednosti za vady a poučenie k alternatívnemu riešeniu sporov

pre elektronický obchod prevádzkovaný na internetovej stránke www.tandio.sk

(ďalej aj ako „podmienky“)


  1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
    1. Tieto podmienky upravujú práva a povinnosti predávajúceho (resp. obchodníka) a kupujúceho v právnom postavení spotrebiteľa pri uzatváraní spotrebiteľskej kúpnej zmluvy prostredníctvom elektronického obchodu na webovej stránke predávajúceho www.tandio.sk (ďalej aj ako „elektronický obchod“), a sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom elektronického obchodu.
    2. Predávajúci umožňuje každému kupujúcemu dostatočne sa oboznámiť s týmito podmienkami a umožňuje každému návštevníkovi elektronického obchodu jednoduchý prístup k zneniu týchto podmienok ich zverejnením na svojej webovej stránke www.tandio.sk.
  2. VÝKLAD POJMOV
    1. Na účely týchto podmienok sa:
      1. predávajúcim rozumie obchodná spoločnosť U-ROB s.r.o., so sídlom: Pekárska 1165/9, 926 01 Sereď, IČO: 52597474, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, Oddiel: Sro, Vložka č.: 45147/T, pričom predávajúci má právne postavenie obchodníka podľa § 52 ods.3 zákona č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) v znení neskorších predpisov (ďalej aj ako „Občiansky zákonník“), a taktiež podľa zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej aj ako „Zákon o ochrane spotrebiteľa“)(ďalej aj ako „Predávajúci“),

      2. kupujúcim rozumie akákoľvek fyzická osoba, ktorá má právne postavenie spotrebiteľa v zmysle ustanovenia § 52 ods.4 Občianskeho zákonníka (Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.), právne postavenie spotrebiteľa, resp. kupujúceho podľa § 612 až § 626 Občianskeho zákonníka, ako aj právne postavenie spotrebiteľa podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorý na základe kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku prostredníctvom elektronického obchodu vstupuje do zmluvného vzťahu s Predávajúcim (ďalej aj ako „Spotrebiteľ“, alebo aj ako „Kupujúci“) ,

      3. zmluvnými stranami rozumie spoločné označenie Predávajúceho a Kupujúceho (ďalej aj ako „Zmluvné strany“),

      4. webovou stránkou rozumie internetová stránka Predávajúceho dostupná na internetovej adrese www.tandio.sk, na ktorej je zverejnená ponuka produktov a tovarov ponúkaných Predávajúcim (ďalej aj ako „webová stránka“),

      5. tovarom rozumejú všetky produkty a tovary, ktoré sú zverejnené na webovej stránke a zároveň, ktoré má Kupujúci možnosť si objednať a kúpiť, pričom ide spravidla o produkty a tovary z oblasti kozmetiky a drogérie, a súvisiace darčekové predmety (a to aj vrátane všetkých doplnkových služieb k tovaru, ktoré budú Kupujúcemu poskytnuté) (ďalej aj ako „Tovar“),

      6. kúpnou zmluvou rozumie zmluva uzavretá medzi Predávajúcim a Kupujúcim prostredníctvom elektronických prostriedkov v rámci prevádzky elektronického obchodu, kde v zmysle uvedenej kúpnej zmluvy sa Predávajúci zaväzuje Kupujúcemu predať a dodať Tovar a Kupujúci sa zaväzuje za Tovar zaplatiť stanovenú kúpnu cenu (ďalej aj ako „Kúpna zmluva“ alebo aj ako „Zmluva“),

      7. elektronickou správou rozumie správa odoslaná prostredníctvom internetovej e-mailovej komunikácie cez e-mailovú schránku ktorejkoľvek Zmluvnej strany alebo elektronická správa odoslaná iným spôsobom, ak tieto podmienky neustanovujú inak (ďalej aj ako „elektronická správa“),

      8. objednávkovým formulárom rozumie formulár v rámci prevádzky elektronického obchodu, prostredníctvom ktorého môže Kupujúci uzatvoriť s Predávajúcim Zmluvu, pričom z objednávkového formulára sú viditeľné všetky Tovary (okrem ďalších položiek, ako najmä poplatok za doručenie Tovaru), ktoré majú byť predmetom Zmluvy na základe prejavenej vôle, resp. rozhodnutia Kupujúceho, a ktoré Kupujúci v rámci virtuálneho priestoru webovej stránky zodpovedajúcim spôsobom označil (a to spravidla kliknutím na políčko „KÚPIŤ“, čím došlo k zaradeniu príslušného Tovaru do „virtuálneho nákupného košíka“ v rámci daného objednávkového formulára) (ďalej aj ako „Objednávkový formulár“),

      9. objednávkou rozumie odoslaný Objednávkový formulár, kde Kupujúci (pred samotným odoslaním) vyplnil všetky položky vyžadované ako povinné, pričom kliknutím na políčko „OBJEDNAŤ S POVINNOSŤOU PLATBY“ (alebo na iné políčko s obdobnou formuláciou), sa príslušná Objednávka považuje za právne účinnú (ďalej aj ako „Objednávka“),

      10. potvrdením objednávky rozumie potvrdenie prijatia návrhu na uzavretie Zmluvy Predávajúcim na základe Objednávky Kupujúceho, pričom Potvrdenie objednávky môže rovnako slúžiť aj ako potvrdenie o uzavretí Zmluvy podľa § 17 ods.13 písm. a) Zákona o ochrane spotrebiteľa (ďalej aj ako „Potvrdenie objednávky“),

        Potvrdenie objednávky môže byť (ale zároveň nemusí) Kupujúcemu doručené vo viacerých (spravidla v dvoch) elektronických správach, resp. Potvrdenie objednávky môže byť rozdelené do viacerých (spravidla do dvoch) elektronických správ, pričom ide najmä o elektronickú správu o prijatí Objednávky a o elektronickú správu o spracovaní a/alebo o vybavovaní Objednávky. Uvedené elektronické správy sú Kupujúcemu doručené s krátkym časovým odstupom. Za moment doručenia Potvrdenia objednávky sa zároveň považuje okamih, v ktorom je Kupujúcemu doručená elektronická správa, ktorá mu je, resp. bude doručovaná ako druhá, resp. posledná v poradí.

        Vzhľadom na spôsob úhrady ceny za Tovar (článok V.), sa Potvrdenie objednávky Kupujúcemu doručuje (najneskôr nasledujúci pracovný deň) po úhrade ceny za Tovar (keďže pred úhradou ceny za Tovar sa Zmluva považuje za neuzavretú).

    2. Orgánmi dozoru Predávajúceho (na ktoré sa môže Kupujúci obrátiť v prípade, ak má za to, že boli porušené jeho práva), sú:

      Ústredný inšpektorát

      Slovenskej obchodnej inšpekcie

      info@soi.sk

      O. BOX 29

      Bajkalská 21/A

      827 99 Bratislava

      Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj

      Pekárska 23, 917 01 Trnava 1

      Odbor výkonu dohľadu

      tel. č. 033/321 25 27, 033/321 25 21

      odkaz na kontaktné údaje v rámci internetového spojenia:

      https://www.soi.sk/sk/Kontakt.soi

    3. Od ustanovení týchto podmienok je možné sa odchýliť len písomnou dohodou Zmluvných strán.
    4. Všetky vzťahy týkajúce sa Zmluvy medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktoré nie sú upravené týmito podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a Zákona o ochrane spotrebiteľa.
    5. Kontaktné údaje Predávajúceho a kontaktné údaje pre uplatnenie zodpovednosti za vady Tovaru alebo akéhokoľvek iného podnetu, návrhu, sťažnosti alebo správy sú: U-ROB s.r.o., korešpondenčná adresa: Pekárska 1165/9, 926 01 Sereď, tel. č. 0911/090411, e-mail: info@tandio.sk.

    6. Zmluvné strany na účely tohto článku (ako aj na účely ostatných ustanovení týchto podmienok, a Zmluvy), všetky úkony a podania uskutočňujú prostredníctvom elektronických správ. Prostredníctvom poštovného doručovateľa Zmluvné strany uskutočňujú podania a úkony len v prípadoch, ak to: 1. priamo uvádzajú tieto podmienky, 2. vyžadujú to všeobecne záväzné právne predpisy, alebo 3. uvedený spôsob doručovania vyplýva z rozhodnutia alebo požiadaviek Kupujúceho.
  3. OBJEDNÁVKA TOVARU A UZATVORENIE ZMLUVY
    1. V prípade záujmu Kupujúceho o niektorý z Tovarov ponúkaných Predávajúcim v elektronickom obchode, vloží Kupujúci ním zvolený Tovar do „virtuálneho nákupného košíka“ (a to spravidla kliknutím na políčko „KÚPIŤ“, alebo „DO KOŠÍKA“) a pristúpi k vyplneniu Objednávkového formulára, ktorý obsahuje podstatné náležitosti potrebné k uzatvoreniu Zmluvy. Pred uskutočnením uvedeného úkonu, Kupujúci v osobitných prípadoch, resp. v prípadoch, kedy to vyžaduje prostredie webovej stránky (najmä v prípade objednania Tovaru, ktorý vyžaduje bližšiu špecifikáciu v rámci požiadaviek Kupujúceho), uskutoční špecifikáciu Tovaru podľa vlastných požiadaviek na základe pokynov uvedených na webovej stránke (najmä zadanie veľkosti, farby, druhu, atď.), a až následne vloží Kupujúci ním zvolený Tovar do „virtuálneho nákupného košíka“ a pristúpi k vyplneniu Objednávkového formulára.

    2. K platnému uzatvoreniu Zmluvy v elektronickom obchode je Kupujúci povinný vyplniť všetky údaje v Objednávkovom formulári označené ako povinné a uskutočniť úkony v rámci Objednávkového formulára podľa článku V.
    3. Po vyplnení všetkých požadovaných údajov Kupujúci rovnako vyjadrí súhlas s týmito podmienkami, a to kliknutím na políčko, ktoré je vytvorené na uvedené účely (kde pred uvedeným úkonom je možné sa zo strany Kupujúceho s týmito podmienkami riadne oboznámiť).
    4. Kupujúci berie na vedomie, že na platné uzavretie Zmluvy je povinný riadne a pravdivo vyplniť všetky údaje označené v Objednávkovom formulári ako povinné (vrátane uvedenia nevyhnutných osobných údajov) a uskutočniť úkony v rámci Objednávkového formulára podľa článku V.
    5. Po uzavretí Zmluvy Predávajúci prostredníctvom elektronickej správy Kupujúcemu (najneskôr nasledujúci pracovný deň) doručí Potvrdenie objednávky. Potvrdenie objednávky môže obsahovať faktúru, resp. daňový doklad s prehľadom objednaného Tovaru, pričom táto faktúra, resp. daňový doklad môže byť Kupujúcemu doručená aj v osobitnej elektronickej správe, ale zároveň vždy najneskôr spolu s dodaním Tovarom (ďalej aj ako „Daňový doklad“).

    6. V prípade úhrady kúpnej ceny Tovaru podľa článku V. bod 2 k uzavretiu Zmluvy dochádza okamihom úhrady kúpnej ceny Tovaru v celom rozsahu.
    7. Po vzniku Zmluvy vznikajú Zmluvným stranám práva a povinnosti vyplývajúce z uzatvorenej Zmluvy upravené týmito podmienkami.
    8. Kupujúci si môže od Predávajúceho objednať Tovar aj inak ako prostredníctvom Objednávkového formulára (napr. prostredníctvom osobitnej elektronickej správy), ak sa na tom Zmluvné strany výslovne dohodnú.
    9. Kupujúci je povinný si pred odoslaním Objednávky, ako aj po doručení Potvrdenia objednávky od Predávajúceho, riadne a starostlivo skontrolovať obsah doručených elektronických správ.
    10. Predávajúci nezodpovedá za škodu, ktorá bola Kupujúcemu spôsobená nesprávnym vyplnením Objednávkového formulára (vrátane nesprávneho uvedenia osobných údajov) alebo tým, že Kupujúci neupozornil Predávajúceho na nesprávnosť údajov uvedených v Potvrdení objednávky. Predávajúci taktiež nezodpovedá za škodu spôsobenú v dôsledku toho, že údaje Kupujúceho k Objednávke, Potvrdeniu objednávky alebo k akýmkoľvek elektronickým médiám alebo serverom obsahujúcim Objednávku, Potvrdenie objednávky alebo údaje z Objednávky; sa dostali do rúk neoprávnených tretích osôb a tieto boli následne neoprávnene využité, zneužité, upravené, odstránené alebo inak použité bez zavinenia Predávajúceho.
  4. CENOVÉ PODMIENKY
    1. Kúpna cena Tovarov ponúkaných Predávajúcim v elektronickom obchode je uvedená na webovej stránke vždy pri konkrétnom Tovare (ďalej aj ako „Cena“). Cena sa vždy uvádza aj vrátane dane z pridanej hodnoty v príslušnej výške, ak nie je uvedené inak. Cena sa vždy uhrádza v mene EURO, pričom úhrada v inej mene nie je možná. Uvedenie Cien Tovarov na webovej stránke sa považuje za platný cenník Predávajúceho.

    2. Celková Cena za Tovar sa môže navýšiť o poplatok za doručenie Tovaru, čo Predávajúci oznámi Kupujúcemu pri vypĺňaní Objednávkového formulára (v rámci postupu podľa článku V.).
    3. Spolu s Potvrdením objednávky (alebo neskôr) môže Predávajúci doručiť Kupujúcemu Daňový doklad (zároveň ale vždy najneskôr s doručením Tovaru).
    4. Všetky akcie na Tovary uvedené v elektronickom obchode platia do vypredania zásob, ak pri konkrétnom Tovare nie je uvedené inak.
    5. Predávajúci zároveň v elektronickom obchode všetky Ceny zverejňuje v súlade s podmienkami podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa (najmä v zmysle § 7 Zákona o ochrane spotrebiteľa).
    6. V prípade, ak Kupujúci od Predávajúceho obdržal platný kód na získanie zľavy z Ceny v konkrétnej výške (a to spravidla určením percentuálneho bodu zľavy z Ceny) (ďalej aj ako „Kód“), Kupujúci je oprávnený počas časovej platnosti Kódu (kde informáciu o časovej platnosti Kódu Kupujúci včas obdrží od Predávajúceho) tento Kód uviesť v rámci Objednávky (resp. pri vypĺňaní Objednávkového formulára), pričom Kupujúcemu bude následne zo strany Predávajúceho (v rámci úhrady Ceny postupom podľa článku V.) poskytnutá príslušná zľava z Ceny (vo výške oznámeného percentuálneho bodu zľavy z Ceny).
  5. PLATOBNÉ A DODACIE PODMIENKY
    1. Pri Objednávke Tovaru si Kupujúci zvolí spôsob, akým uhradí Predávajúcemu Cenu za objednaný Tovar, pričom podrobnosti sú uvedené v tomto článku.
    2. Bezprostredne po uskutočnení všetkých úkonov podľa článku III., bude Kupujúci presmerovaný na bezhotovostnú platobnú bránu s označením STRIPE (zároveň iný spôsob úhrady Ceny nie je možný, resp. ide o jediný spôsob úhrady Ceny v rámci elektronického systému Predávajúceho). V rámci uvedenej platobnej brány si Kupujúci ďalej vyberie konkrétny spôsob úhrady. Kupujúci si môže v rámci uvedenej platobnej brány vybrať možnosť bezhotovostného prevodu peňažných prostriedkov prostredníctvom online platobnej karty bez prítomnosti (resp. fyzického použitia) platobnej karty Kupujúceho, kde príslušná bezhotovostná úhrada peňažných prostriedkov bude uskutočnená elektronicky poskytnutím kartových údajov priamo cez platobnú bránu STRIPE. V rámci uvedeného bezhotovostného prevodu peňažných prostriedkov Kupujúci zadá potrebné kartové údaje: meno držiteľa platobnej karty, číslo platobnej karty, platnosť platobnej karty (dátum expirácie), CV/CVV kód- trojciferný číselný verifikačný kód, ktorý je uvedený na zadnej strane platobnej karty pri podpisovom prúžku. Kupujúci zároveň postupuje vždy podľa aktuálnych bezpečnostných pokynov platobnej brány STRIPE, kde v prípade požiadavky na overenie totožnosti zadá všetky potrebné údaje (napr. aktuálny e-PIN, bezpečnostný kód zaslaný Kupujúcemu formou SMS správy) (inak nedôjde k úhrade Ceny, a následne nedôjde ani k vzniku právneho vzťahu medzi Predávajúcim a Kupujúcim, resp. nedôjde k uzavretiu Zmluvy). Cena je v tomto prípade splatná v okamihu riadneho dokončenia vyššie uvedených úkonov podľa pokynov platobnej brány STRIPE. Systém platobnej brány STRIPE zároveň môže obsahovať aj možnosť úhrady prostredníctvom systému GOOGLE PAY alebo APPLE PAY, kde Kupujúci rovnako zadá požadované platobné údaje, resp. bude postupovať vyššie uvedeným spôsobom aj v tomto prípade. Možnosť úhrady prostredníctvom GOOGLE PAY alebo APPLE PAY zároveň spravidla automaticky poskytne platobnej bráne STRIPE tokenizovanú platobnú informáciu, ktorá už obsahuje kartové údaje Kupujúceho (bez toho, aby ich Kupujúci musel manuálne zadávať).

      V prípade neúspešnej platby alebo zamietnutia transakcie, môže byť Kupujúci zároveň vyzvaný (a to aj opätovne) na opätovné vykonanie platby.

      Predávajúci zároveň nemá akýkoľvek priamy dosah na vyššie uvedené platobné systémy, nevie kontrolovať a/alebo upravovať akékoľvek platobné údaje zadané zo strany Spotrebiteľa, a ani ich akýmkoľvek spôsobom neukladá.

    3. Kupujúcemu bude Tovar doručený na miesto určené Kupujúcim v príslušnej Objednávke (ďalšie podrobnosti sú uvedené v bode 5 tohto článku).
    4. Predávajúci je povinný dodať Tovar Kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia Zmluvy. Ak Predávajúci nesplní svoj záväzok dodať Tovar v lehote podľa prvej vety tohto bodu a nedodá Kupujúcemu Tovar ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej mu Kupujúcim, Kupujúci má právo od Zmluvy odstúpiť. Zároveň platí, že v prípade, ak Predávajúci nedodá Tovar včas, Kupujúci môže od Zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods.1 Občianskeho zákonníka (Dlžník, ktorý svoj dlh riadne a včas nesplní, je v omeškaní. Ak ho nesplní ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej mu veriteľom, má veriteľ právo od zmluvy odstúpiť; ak ide o deliteľné plnenie, môže sa odstúpenie veriteľa za týchto podmienok týkať aj len jednotlivých plnení.), ak: 1. Predávajúci odmietol dodať Tovar, 2. včasné dodanie Tovaru bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia Zmluvy, alebo 3. Kupujúci pred uzavretím Zmluvy Predávajúceho oboznámil, že včasné dodanie Tovaru je mimoriadne dôležité. Po odstúpení od Zmluvy Predávajúci vráti Kupujúcemu bez zbytočného odkladu všetko, čo od neho na základe Zmluvy dostal.
    5. Kupujúci je povinný uhradiť Predávajúcemu okrem Ceny za Tovar aj poplatok za doručenie Tovaru (ďalej aj ako „Poplatok za doručenie“), ktorý sa uhrádza (bez ďalšieho) spolu s Cenou za Tovar spôsobom podľa bodu 2 tohto článku. Poplatok za doručenie sa zároveň uhrádza za každú Objednávku Tovaru osobitne, ak nie je na webovej stránke v konkrétnom prípade uvedené inak (napr. ak Predávajúci poskytuje zľavu na dodanie Tovaru, atď.). Konkrétna výška Poplatku za doručenie (vrátane dane z pridanej hodnoty) je uvedená v prílohe týchto podmienok (ďalej aj ako „Príloha“), a závisí vždy od nasledovných položiek: 1. hmotnosti Tovaru, 2. miesta doručenia (v rámci vybraného štátu), a 3. zvoleného spôsobu doručenia (platí v prípade doručenia na území Slovenskej republiky a Českej republiky, kde pre doručenie do iných štátov nie je stanovená možnosť rôznych spôsobov doručenia). Jednotlivé možnosti doručenia v rámci Objednávkového formulára (ako aj konkrétna výška Poplatku za doručenie v rámci vybraného spôsobu doručenia) vychádzajú z obsahu Prílohy. Pri doručovaní Tovaru na území Slovenskej republiky má v rámci Objednávkového formulára Kupujúci na výber konkrétneho doručovateľa, ako aj možnosť doručenia na adresu určenú Kupujúcim alebo na adresu konkrétneho výdajného miesta príslušného doručovateľa (ak je pri vybranom doručovateľovi táto možnosť k dispozícii). Pri doručovaní tovaru na území Českej republikymá v rámci Objednávkového formulára Kupujúci na výber možnosť doručenia na adresu určenú Kupujúcim alebo na adresu konkrétneho výdajného miesta príslušného doručovateľa (pričom Kupujúci nemá na výber z viacerých doručovateľov). Pri doručovaní tovaru na území ďalších vybraných štátov (Rakúsko, Maďarsko, Poľsko) má v rámci Objednávkového formulára Kupujúci na výber len možnosť doručenia na adresu konkrétneho výdajného miesta príslušného doručovateľa.

    6. V prípade, že je z dôvodov na strane Kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v Objednávke, je Kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
    7. Predávajúci (resp. príslušný doručovateľ) doručuje Tovar od pondelka do piatka (vrátane), ak tieto podmienky neustanovujú inak, s výnimkou sviatkov a dní pracovného pokoja určených všeobecne záväznými právnymi predpismi. V takom prípade bude Tovar doručený najbližší nasledujúci pracovný deň. O presnom čase doručenia bude Kupujúci vopred informovaný zo strany konkrétneho doručovateľa SMS správou, alebo elektronickou správou na telefónne číslo, resp. e-mailovú adresu, ktoré Kupujúci uviedol v Objednávkovom formulári. V prípade, ak Kupujúci na účely doručovania obdržal dodatočné identifikačné údaje (napr. heslo), je povinný ich doručovateľovi pri doručovaní Tovaru bezodkladne uviesť (v prípade nedodržania uvedeného postupu sa konanie Kupujúceho bude považovať za odmietnutie prevzatia Tovaru). V prípade doručenia na adresu konkrétneho výdajného miesta príslušného doručovateľa, je Kupujúci povinný dodržiavať podmienky prevádzkovateľa príslušného výdajného miesta, resp. je povinný si Tovar vyzdvihnúť v oznámenej lehote (zo strany prevádzkovateľa výdajného miesta alebo doručovateľa) s použitím dodatočných identifikačných údajov (napr. heslo), ktoré na účely prevzatia Tovaru Kupujúci obdržal (zo strany prevádzkovateľa výdajného miesta alebo doručovateľa) (v prípade nedodržania uvedeného postupu sa konanie Kupujúceho bude považovať za odmietnutie prevzatia Tovaru).
    8. Predávajúci si vyhradzuje právo určiť dni, počas ktorých nebude doručovať Tovar. O tejto skutočnosti bude vopred a včas informovať Kupujúcich, resp. záujemcov o kúpu Tovaru, a to vo virtuálnom priestore webovej stránky.
    9. Kupujúci je povinný prevziať Tovar osobne alebo zabezpečiť, aby Tovar prevzala ním určená oprávnená osoba.
    10. Ako záručný list Tovaru Kupujúcemu slúži faktúra vystavená pre Kupujúceho.
    11. Vlastnícke právo k Tovaru a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty prechádza na Kupujúceho okamihom dodania, resp. doručenia Tovaru.
    12. Kupujúci je povinný po prevzatí Tovaru zásielku skontrolovať.
    13. Pri Tovare označenom v elektronickom obchode ako „NEDOSTUPNÝ/VYPREDANÝ“ alebo iným obdobným označením, je Predávajúci povinný informovať Kupujúceho prostredníctvom elektronickej správy alebo inou formou o dostupnosti uvedeného Tovaru ako aj o dodacích lehotách v lehote 5 pracovných dní odo dňa dopytu Kupujúceho, resp. jeho žiadosti o poskytnutie uvedenej informácie či iného dopytu, z ktorého je zrejmý záujem Kupujúceho o konkrétny Tovar.
  6. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY ZO STRANY KUPUJÚCEHO
    1. Každý Kupujúci (ktorý je Spotrebiteľom) má v zmysle § 19 až § 22 Zákona o ochrane spotrebiteľa právo odstúpiť od Zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru (a to aj bez uvedenia dôvodu), pričom Tovar sa považuje za prevzatý okamihom, keď Kupujúci alebo ním určená tretia osoba okrem doručovateľa prevezme všetky časti objednaného Tovaru, alebo ak sa: 1. Tovary objednané Kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia Tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, 2. dodáva Tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, 3. Tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého Tovaru.
    2. Platí, že ustanovenia tohto článku sa vzťahujú výlučne len na odstúpenie od Zmluvy uskutočnené v zmysle bodu 1 tohto článku v zákonom stanovenej 14- dňovej lehote.
    3. Kupujúci môže odstúpiť od Zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od Zmluvy.
    4. Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od Zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu, a ak bola Zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva Kupujúceho na odstúpenie od Zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie Kupujúceho, ktoré vyjadruje vôľu Kupujúceho odstúpiť od Zmluvy (ďalej aj ako „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Kupujúci môže kedykoľvek použiť vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy, ktorý je nepretržite zverejnený na webovej stránke, alebo ktorý bol Kupujúcemu zaslaný v rámci Potvrdenia objednávky zo strany Predávajúceho.

    5. Lehota na odstúpenie od Zmluvy sa považuje za zachovanú, ak Kupujúci najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy Predávajúcemu.
    6. Pri pochybnostiach o doručení sa Kupujúcim odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak Kupujúci vie preukázať odoslanie oznámenia o odstúpení od Zmluvy na adresu, ktorú Predávajúci oznámil Kupujúcemu pred uzavretím Zmluvy alebo po uzavretí Zmluvy. Oznámenie o odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania Predávajúcemu na adresu podľa prvej vety tohto bodu, ak poštovú zásielku, ktorej obsahom je oznámenie o odstúpení od zmluvy, nemožno dodať Predávajúcemu z dôvodov podľa osobitného predpisu.
    7. Predávajúci je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť Kupujúcemu potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak Kupujúci odstúpil od Zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od Zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní Predávajúceho (v rámci virtuálneho priestoru webovej stránky).
    8. Kupujúci môže odstúpiť od Zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu Tovaru alebo Tovarom, ak Predávajúci na základe Zmluvy dodal alebo poskytol viacero Tovarov.
    9. Účinky odstúpenia od Zmluvy sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k Zmluve, od ktorej Kupujúci odstúpil; to neplatí, ak sa Zmluvné strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy. Doplnkovou zmluvou sa rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho Tovaru, ktorý súvisí s predmetom Zmluvy bez ohľadu na to, či Tovar dodá alebo poskytne Predávajúci alebo iná osoba na základe dohody s Predávajúcim.
    10. Predávajúci alebo iná osoba môžu v súvislosti so zánikom doplnkovej zmluvy podľa bodu 9 tohto článku požadovať od Kupujúceho len úhradu nákladov podľa bodu 13 a18 tohto článku.
    11. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od Zmluvy znáša Kupujúci.
    12. Kupujúci je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od Zmluvy zaslať Tovar späť alebo odovzdať Tovar Predávajúcemu alebo osobe určenej Predávajúcim na prevzatie Tovaru (to neplatí, ak Predávajúci navrhne, že si Tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby, pričom uvedená možnosť je výlučne na dohode Zmluvných strán). Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak Kupujúci odošle tovar Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.
    13. Pri odstúpení od Zmluvy znáša Kupujúci len náklady na vrátenie Tovaru Predávajúcemu alebo osobe určenej Predávajúcim na prevzatie Tovaru; to neplatí, ak Predávajúci súhlasil, že náklady bude znášať sám.
    14. Predávajúci zodpovedá za zníženie hodnoty Tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s Tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti Tovaru.
    15. Kupujúcemu z uplatnenia práva na odstúpenie od Zmluvy nevznikajú okrem povinností podľa bodu 12 a13 tohto článku a povinnosti uhradiť dodatočné náklady podľa bodu 18 tohto článku žiadne ďalšie povinnosti alebo náklady.
    16. Predávajúci je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť Kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so Zmluvou, s doplnkovou zmluvou (podľa bodu 9 tohto článku), vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.
    17. Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu všetky platby podľa bodu 16 tohto článku v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od Zmluvy, ak Kupujúci neodstúpil od celej Zmluvy. Predávajúci nemôže účtovať Kupujúcemu dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
    18. Predávajúci nie je povinný uhradiť Kupujúcemu dodatočné náklady, ak si Kupujúci výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil Kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Predávajúcim.
    19. Predávajúci nie je povinný pri odstúpení od Zmluvy vrátiť Kupujúcemu platby podľa bodu 16 tohto článku pred tým, ako mu je Tovar doručený, alebo kým Kupujúci nepreukáže zaslanie Tovaru späť Predávajúcemu, ibaže Predávajúci navrhne, že Tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
    20. Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu platby podľa bodu 16 tohto článku rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo Predávajúceho dohodnúť sa s Kupujúcim na inom spôsobe úhrady, ak Kupujúcemu nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
    21. Predávajúci je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie Tovaru na vlastné náklady v lehote podľa bodu 16 tohto článku, ak na základe Zmluvy bol Tovar dodaný Kupujúcemu domov v čase uzavretia Zmluvy a s prihliadnutím na povahu Tovaru nie je možné Tovar odoslať späť Predávajúcemu poštou.
    22. Jednostranné započítanie pohľadávok Zmluvných strán, ktoré vzniknú odstúpením od Zmluvy, sa zakazuje.
  7. PODMIENKY PRE UPLATENIE ZODPOVEDNOSTI ZA VADY TOVARU
    1. Predaný Tovar musí byť v súlade s dohodnutými požiadavkami (bod 2 tohto článku) a všeobecnými požiadavkami (bod 3 tohto článku). Tovar nemusí byť v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak Predávajúci pri uzavretí Zmluvy (resp. pri uskutočňovaní Objednávky v rámci virtuálneho priestoru webovej stránky, v rámci spracovania „virtuálneho nákupného košíka“, alebo pred tým) výslovne oboznámil Kupujúceho, že určitá vlastnosť Tovaru nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a Kupujúci s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil.
    2. Predaný Tovar je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak najmä: 1. zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v Zmluve (resp. pri uskutočňovaní Objednávky v rámci virtuálneho priestoru webovej stránky), 2. je vhodný na konkrétny účel, s ktorým Kupujúci oboznámil Predávajúceho najneskôr pri uzavretí Zmluvy, a s ktorým Predávajúci súhlasil, 3. vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel (ďalej aj ako „funkčnosť“), 4. vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v Zmluve (resp. pri uskutočňovaní Objednávky v rámci virtuálneho priestoru webovej stránky), 5. je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným v Zmluve (resp. pri uskutočňovaní Objednávky v rámci virtuálneho priestoru webovej stránky), 6. je dodaný s návodom na použitie, ak bola povinnosť dodania návodu na použitie vymedzená v Zmluve (resp. pri uskutočňovaní Objednávky v rámci virtuálneho priestoru webovej stránky).

    3. Predaný Tovar je v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak: 1. je vhodný na všetky účely, na ktoré sa tovar rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované, 2. zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré Predávajúci sprístupnil Kupujúcemu pred uzavretím Zmluvy, 3. je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi, ktoré môže Kupujúci dôvodne očakávať, a 4. je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť (ďalej aj ako „životnosť“), aké sú bežné pre tovar rovnakého druhu a aké môže Kupujúci dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predaného Tovaru a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie Predávajúceho alebo inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii Tovaru alebo na jej označení. Za výrobcu sa považuje zhotoviteľ Tovaru, dovozca Tovaru na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na Tovar umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie.

    4. Predávajúci nie je viazaný verejným vyhlásením podľa bodu 3 (odsek 4.) tohto článku, ak si z opodstatneného dôvodu nebol vedomý ani nemohol byť vedomý verejného vyhlásenia, do času uzavretia Zmluvy bolo verejné vyhlásenie opravené rovnakým alebo porovnateľným spôsobom, akým bolo vyhlásené, alebo rozhodnutie Kupujúceho uzavrieť Zmluvu nemohlo byť verejným vyhlásením ovplyvnené (dôkazné bremeno o týchto skutočnostiach nesie Predávajúci).
    5. Predaný Tovar má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa bodu 1 tohto článku alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.
    6. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný Tovar v čase jeho dodania, a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania Tovaru.
    7. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa bodu 6 tohto článku, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal Tovar už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou Tovaru alebo vady.
    8. Ak Predávajúci zodpovedá za vadu predaného Tovaru, Kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (bod 17 až 21 tohto článku), právo na primeranú zľavu z Ceny alebo právo od Zmluvy odstúpiť (bod 22 až 30 tohto článku).
    9. Kupujúci môže odoprieť zaplatiť Cenu alebo jej časť, kým si Predávajúci nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže Kupujúci je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením Ceny alebo jej časti (uvedené platí výlučne v prípade, ak na základe osobitnej dohody Zmluvných strán nebola Cena uhradená pred dodaním, resp. odovzdaním Tovaru Kupujúcemu). Kupujúci zaplatí Cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností Predávajúcim.
    10. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva podľa bodu 9 tohto článku, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady (a zároveň najneskôr do uplynutia doby podľa bodu 6 tohto článku).
    11. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo Kupujúceho na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.
    12. Vadu možno vytknúť na adrese uvedenej v článku II. bod 5, alebo formou elektronickej správy (na e-mailovú adresu uvedenú v článku II. bod 5 alebo na inú adresu zverejnenú na webovej stránke).
    13. Ak Kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú Predávajúci odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
    14. Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka (Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, môže nadobúdateľ požadovať jej bezplatné odstránenie. Scudziteľ vadu odstráni v primeranej lehote. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý scudziteľ potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady.) odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety zároveň ale nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak zároveň dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť.

    15. Ak Predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia oznámi Kupujúcemu. Ak Kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa ustanovenia bodu 10 tohto článku nevzťahujú. Na náklady Kupujúceho spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Občianskeho zákonníka (Nadobúdateľ má voči scudziteľovi právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá scudziteľ, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Nadobúdateľ musí uvedené právo uplatniť u scudziteľa najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne).

    16. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou Tovaru alebo opravou Tovaru. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal Tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil Kupujúcemu značné ťažkosti. Vzhľadom na povahu Tovarov ponúkaných v rámci prevádzky elektronického obchodu na webovej stránke sa uvádza, že Predávajúci bude (vzhľadom na ustanovenia predchádzajúcej vety tohto bodu) odstránenie vady spravidla realizovať formou výmeny Tovaru (kde ale zároveň nie je vylúčená možnosť opravy Tovaru).
    17. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa bodu 16 druhej vety tohto článku
    18. Predávajúci opraví alebo vymení Tovar v primeranej lehote (bod 14 tohto článku) po tom, čo Kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady, a bez spôsobenia závažných ťažkostí Kupujúcemu s ohľadom na povahu Tovaru a účel, na ktorý kupujúci Tovar požadoval.
    19. Na účely opravy alebo výmeny Kupujúci odovzdá alebo sprístupní Tovar Predávajúcemu. Náklady prevzatia Tovaru znáša Predávajúci.
    20. Predávajúci dodá opravený Tovar alebo náhradný Tovar Kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu Kupujúci dodal vadný Tovar, ak sa Zmluvné strany nedohodnú inak. Ak Kupujúci neprevezme Tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže Predávajúci Tovar predať. Ak ide o Tovar väčšej hodnoty, Predávajúci Kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie Tovaru. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí Kupujúcemu výťažok z predaja Tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj, ak Kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej Predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji Tovaru. Predávajúci môže Tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré Predávajúci účelne vynaložil na úschovu Tovaru, a nákladov, ktoré by Predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.
    21. Pri odstránení vady výmenou Tovaru nemá Predávajúci právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním Tovaru a na odplatu za bežné užívanie Tovaru pred jeho výmenou.
    22. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z Ceny alebo môže odstúpiť od Zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka (Dlžník, ktorý svoj dlh riadne a včas nesplní, je v omeškaní. Ak ho nesplní ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej mu veriteľom, má veriteľ právo od zmluvy odstúpiť; ak ide o deliteľné plnenie, môže sa odstúpenie veriteľa za týchto podmienok týkať aj len jednotlivých plnení.), ak: 1. Predávajúci Tovar neopravil ani nevymenil, 2. Predávajúci Tovar neopravil ani nevymenil v súlade s bodom 19 tohto článku, 3. Predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa bodu 17 tohto článku, 4. Tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene Tovaru, 5. vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z Ceny alebo odstúpenie od Zmluvy, alebo 6. Predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Kupujúceho.

    23. Pri posudzovaní práva Kupujúceho na zľavu z Ceny alebo odstúpenie od Zmluvy podľa bodu 22 (odsek 4. a 5.) tohto článku sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota Tovaru, povaha a závažnosť vady a možnosť od Kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť Predávajúceho odstrániť vadu.
    24. Zľava z Ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného Tovaru a hodnoty, ktorú by Tovar mal, ak by bol bez vád.
    25. Kupujúci nemôže odstúpiť od Zmluvy podľa bodu 22 tohto článku, ak sa Kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa Kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie Predávajúci.
    26. Ak sa Zmluva týka kúpy viacerých Tovarov, Kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému Tovaru. Vo vzťahu k ostatným Tovarom môže odstúpiť od Zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné Tovary bez vadného Tovaru.
    27. Kupujúci po odstúpení od Zmluvy alebo jej časti vráti Tovar Predávajúcemu na náklady Predávajúceho.
    28. Predávajúci po odstúpení od Zmluvy vráti Kupujúcemu Cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia Tovaru Predávajúcemu alebo po preukázaní, že Kupujúci zaslal Tovar predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
    29. Predávajúci vráti Cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z Ceny rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri zaplatení Ceny, ak Kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Predávajúci.
    30. Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním Tovaru a na odplatu za bežné užívanie Tovaru pred odstúpením od Zmluvy.
  8. SPRACÚVANIE OSOBNÝCH ÚDAJOV A ICH OCHRANA
    1. Pri predaji Tovaru prostredníctvom elektronického obchodu Predávajúceho a prevádzkovaní webovej stránky prichádza k spracúvaniu osobných údajov Kupujúcich a ostatných návštevníkov webovej stránky Predávajúceho (ďalej ako „Dotknuté osoby“).

    2. Predávajúci dbá na to, aby spracúvanie osobných údajov Dotknutých osôb bolo zákonné, spravodlivé a transparentné. Predávajúci spracúva osobné údaje vždy len na konkrétne účely vyplývajúce z určených právnych základov a zabezpečuje, aby každé spracúvanie osobných údajov Dotknutých osôb bolo vykonávané v súlade a podľa predpisov o ochrane osobných údajov, najmä v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní Osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov), zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení a ostatnými predpismi o ochrane osobných údajov.
    3. Všetky informácie o spracúvaní osobných údajov Predávajúcim, ku ktorému dochádza prostredníctvom webovej stránky, sú zverejnené v Zásadách ochrany osobných údajov Predávajúceho.
  9. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
    1. Každý Kupujúci v postavení Spotrebiteľa, má v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako „Zákon o alternatívnom riešení sporov“) právo obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov s cieľom zabezpečenia ochrany svojich spotrebiteľských práv v prípade, ak má za to, že boli porušené jeho spotrebiteľské práva pri vzťahoch vyplývajúcich zo Zmluvy, napr. pri vybavovaní Objednávky, uplatnení zodpovednosti za vady Tovaru a pod.

    2. Počas alternatívneho riešenia sporov sa postupuje v zmysle príslušných predpisov upravujúcich alternatívne riešenie sporov. Kupujúci v postavení Spotrebiteľa, spolupracuje so subjektom alternatívneho riešenia sporov v záujme rýchleho vyriešenia sporu. V prípade cezhraničného spotrebiteľského sporu má Kupujúci, v postavení Spotrebiteľa, právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum, ktoré mu poskytne adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu.
    3. Subjekty alternatívneho riešenia sporov sú zverejnené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na internetovej stránke: www.mhsr.sk, konkrétne viď. bod 5 tohto článku), pričom orgánom alternatívneho riešenia sporov je aj Slovenská obchodná inšpekcia (ktorá poskytuje všetky relevantné informácie na svojej internetovej stránke: www.soi.sk, konkrétne viď. bod 5 tohto článku), kde Spotrebiteľ má vždy právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
    4. Spotrebiteľ má podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy RSO (ide o riešenie spotrebiteľských sporov online), ktorá je dostupná online na internetovej stránke: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ (kde následne si Spotrebiteľ vyberie jazyk elektronickej komunikácie), v prípade, ak má za to, že boli porušené jeho spotrebiteľské práva.
    5. Presný odkaz na zoznam na zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1

      Presný odkaz na informácie Slovenskej obchodnej inšpekcie o alternatívnom riešení sporov: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi

  10. OSOBITNÉ USTANOVENIA PRE KUPUJÚCICH - PODNIKATEĽOV
    1. Na zmluvy a právne vzťahy, ktoré sa (priamo a/alebo nepriamo) týkajú predaja alebo kúpy Tovaru, a sú uzatvárané a/alebo existujú medzi Predávajúcim na jednej strane a kupujúcim v postavení podnikateľa na druhej strane, sa vždy aplikujú:

      1. ustanovenia zák. č. 513/1991 Zb. (Obchodného zákonníka) účinného na území Slovenskej republiky, ak má kupujúci- podnikateľ sídlo na území Slovenskej republiky,
      2. ustanovenia Dohovoru OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru (oznámenie Federálneho ministerstva zahraničných vecí č. 160/1991 Zb.), ak má kupujúci- podnikateľ sídlo mimo územia Slovenskej republiky,

      pričom ustanovenia týchto podmienok sa na uvedené právne vzťahy nepoužijú.

  11. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
    1. Tieto podmienky sú zmluvnými podmienkami výlučne tých Zmlúv, ktoré boli uzavreté v čase účinnosti týchto podmienok. Na Zmluvy uzavreté skôr, sa použijú ustanovenia doterajších zmluvných a/alebo obchodných podmienok Predávajúceho.
    2. Predávajúci si vyhradzuje právo tieto podmienky kedykoľvek zmeniť a/alebo ich doplniť. Zmeny alebo doplnenie týchto podmienok nadobúdajú účinnosť v deň ich zverejnenia na webovej stránke. Na Zmluvy uzatvorené počas platnosti a účinnosti podmienok zverejnených pred ich zmenou a/alebo doplnením sa vzťahujú podmienky zverejnené na webovej stránke v znení v čase uzatvorenia Zmluvy.
    3. Ak niektoré z ustanovení týchto podmienok je alebo sa stane neplatným alebo neúčinným, nedotýka sa táto neplatnosť a/alebo neúčinnosť ostatných ustanovení týchto podmienok, ktoré zostávajú platné a účinné. Predávajúci sa zaväzuje v prípade takejto neplatnosti a/alebo neúčinnosti niektorého ustanovenia týchto podmienok nahradiť takéto neplatné a/alebo neúčinné ustanovenie novým ustanovením, ktoré najlepšie zodpovedá zamýšľanému obsahu pôvodného neplatného a/alebo neúčinného ustanovenia a v prípade, že sa takéto neplatné a/alebo neúčinné ustanovenie dotýka Zmluvy už uzavretej medzi Kupujúcim a Predávajúcim, sú Zmluvné strany povinné takéto ustanovenia nahradiť vzájomnou dohodou ustanovením, ktoré najlepšie zodpovedá zamýšľanému obsahu nahrádzaného ustanovenia.
    4. V prípade, že je niektoré ustanovenie týchto podmienok v rozpore s ustanovením všeobecne záväzného právneho predpisu, od ktorého sa môžu Zmluvné strany dohodou odchýliť, alebo jeho aplikáciu vylúčiť, má sa za to, že Zmluvné strany sa od takého ustanovenia právneho predpisu odchýlili, resp. že podľa povahy danej veci použitie takého ustanovenia vylúčili.
    5. Dňom účinnosti nových podmienok strácajú platnosť a účinnosť predošlé zmluvné a/alebo podmienky Predávajúceho týkajúce sa predaja Tovaru.
    6. Tieto podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 1.5.2025.

PRÍLOHA: poplatky za doručenie tovaru

Cieľový štát doručenia

Spôsob doručenia

Slovenská republika

Slovak parcel + Packeta (HD + PP)

Doručovatelia:

1. Slovak Parcel

2. Packeta

doručenie na adresu

doručenie na výdajné miesto

Hmotnosť tovaru

Poplatok za doručenie

0-3kg

3,99 EUR

3-30kg

4,99 EUR

Česká republika

Packeta (HD + PP)

Doručovateľ:

1. Packeta

doručenie na adresu

doručenie na výdajné miesto

Hmotnosť tovaru

Poplatok za doručenie

0-1kg

4,49 EUR

1-2kg

5,49 EUR

2-5kg

6,99 EUR

5-30kg

7,99 EUR

Rakúsko

DPD (Packeta)

Doručovateľ:

1. DPD

pre koncového zákazníka na backende Packeta

Hmotnosť tovaru

Poplatok za doručenie

0-2kg

5,99 EUR

2-5kg

7,49 EUR

5-30kg

7,99 EUR

Maďarsko

Maďarská pošta (Packeta)

Doručovateľ:

1. Maďarská pošta

pre koncového zákazníka na backende Packeta

Hmotnosť tovaru

Poplatok za doručenie

0-2kg

4,99 EUR

2-5kg

5,99 EUR

5-30kg

7,49 EUR

Poľsko

inPost (packeta)

Doručovateľ:

1. inPost

pre koncového zákazníka na backende Packeta

Hmotnosť tovaru

Poplatok za doručenie

0-1kg

5,49 EUR

1-2kg

5,99 EUR

2-5kg

6,49 EUR

5-30kg

7,99 EUR